13.10.16

Belgijskie wodospady



Belgia Ardeny wodospad Bayehon



Muszę przyznać, że przed przeprowadzką do Beneluksu moje wyobrażenie o Belgii było niepełne. Kraj ten jawił mi się głównie jako Bruksela i liczne podróże służbowe, było jeszcze wybrzeże i flandryjskie miasta jak Brugia, a o reszcie kraju wiedziałam tyle, że to ardeńskie lasy. Dlatego dużym odkryciem dla mnie były Hautes Fagnes, a jeszcze większym niesamowity świat podziemnych jaskiń i grot. Ba, ostatnio czuję się prawie jak Krzysztof Kolumb czy Vasco da Gama, bo oto odkryłam kolejny nieznany (dla mnie, bo nie dla licznych tubylców) dar natury - wodospad.

Było to spore zaskoczenie, bo z polskich gór Ardeny przypominają mi chyba najbardziej Góry Świętokrzyskie, a tam raczej trudno o wodospad. A jednak Belgowie mogą pochwalić się całkiem sporymi kaskadami. Największy wodospad to Coo, podobno bardzo popularne miejsce, gdyż u jego stóp jest... park rozrywki. Tego rodzaju przybytki nie do końca leżą w kręgu moich zainteresować, dlatego wolę skupić się na numerze dwa w rankingu, czyli wodospadzie Bayehon. Ma on 9 m wysokości, całkiem sporo, biorąc pod uwagę okolice. Położony jest bowiem w pobliżu Hautes Fagnes i Signal de Botrange (najwyższy punkt Belgii), czyli płaskowyżu bez większych przewyższeń w wysokościach względnych. Wystarczy jednak przejechać kilka kilometrów na południe, w okolice Ovifat, a tam są (moim zdaniem) najbardziej górskie szlaki w Belgii. Jeden z nich to okolice zamku Reinhardstein, a drugi to właśnie droga do wodospadu Bayehon. Trafiliśmy tam wczesną wiosną trochę przypadkiem, przy okazji wizyty w Hautes Fagnes, dlatego nie zdążyliśmy jeszcze dokładnie poznać okolicy. Wodospad jednak obejrzeliśmy dokładnie. Mieszkając w płaskiej jak stół Holandii takie miejsca szczególnie doceniam :)


Belgia Ardeny wodospad Bayehon

Belgia Ardeny wodospad Bayehon

Belgia Ardeny wodospad

Belgia Ardeny wodospad


Nawet skały są po drodze!


Belgia Ardeny wodospad

Belgia Ardeny wodospad

Belgia Ardeny wodospad Bayehon

Belgia Ardeny


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Cały ten Beneluks... , Blogger